Ερχόμαστε στα κατ’ ιδίαν τώρα, να εξηγήσουμε πως ένας τεχνικός έλεγχος μπορεί να σε βοηθήσει να έχεις μια πιο ολοκληρωμένη άποψη για τα χιλιόμετρα που βλέπεις στο ταμπλό. Θα βασιστούμε στον έλεγχο της Spotmechanic, τον δικό μας έλεγχο! Όχι για κάποιο άλλο λόγο, αλλά γιατί 1) τον ξέρουμε στη λεπτομέρειά του και εγγυόμαστε για την αξιοπιστία του 2) είναι ίσως ο πιο πλήρης έλεγχος της αγοράς καλύπτοντας πάνω από 180 σημεία, για κάθε αυτοκίνητο και 3) κάθε σημείο, έχοντας κάποιο εύρημα ή μη, καταγράφεται σε μια 10σέλιδη αναφορά, συνοδευόμενο από φωτογραφίες και σχόλια μηχανικού. Με λίγα λόγια, όλα τα αποτελέσματα τα παίρνει κάποιος γραπτώς, ώστε να μπορεί μετά να κάνει τους δικούς του υπολογισμούς!
Οι παρακάτω συμβουλές λαμβάνουν υπόψη στατιστικά που αφορούν το μέσο όρο των αυτοκινήτων στην Ελλάδα, και κάτω από αυτό το πρίσμα θα πρέπει να αντιμετωπιστούν.
Πως αρχίζεις;
Συνεχίζουμε με το βιβλίο service, το οποίο ο μηχανικός της Spotmechanic θα ελέγξει αν έχει σφραγίδες επίσημου ή εξουσιοδοτημένου αντιπροσώπου και θα στο βγάλει φωτογραφίες. Όπως είπαμε και στο 2ο μέρος αυτής της σειράς περί χιλιομέτρων, όλα τα αυτοκίνητα θα έπρεπε να διαθέτουν ένα πρόγραμμα εργασιών service. Υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μην έχει τηρηθεί σωστά, αλλά όπως και να έχει είναι μία καλή ένδειξη. Το βιβλίο service πρέπει να έχει συμπληρωμένα τα στοιχεία του αυτοκινήτου (πινακίδα, αριθμό πλαισίου), όπου ψάχνεις για σφραγίδες, εργασίες, χιλιόμετρα, αποδείξεις εργασιών (αν υπάρχουν). Κάποιες συμβουλές:
- Δες τα χιλιόμετρα και τα χρονολογικά διαστήματα μεταξύ των service/εργασιών. Βγάζει νόημα ένα αυτοκίνητο να έχει το πρώτο service των 20.000 χλμ ενάμιση χρόνο μετά την αγορά, και το επόμενο των 40.000 χλμ 4-5 χρόνια μετά; Μάλλον όχι, εκτός και αν υπάρχει μία πολύ καλή δικαιολογία (πάντα υπάρχει μία) που να είναι όμως απόλυτα πιστευτή από τη μεριά σου!
- Μη διστάσεις να πάρεις τηλέφωνο την αντιπροσωπεία της οποίας τη σφραγίδα βλέπεις πάνω στο βιβλίο service. Ζήτα τους επιβεβαίωση για το τι είδους εργασίες έγιναν και στα πόσα χιλιόμετρα. Αν ακούσεις ότι “έπεσε κεραυνός και κατέστρεψε κάποια μόνο από τα αρχεία μας, όχι όλα…” οπότε δεν βρίσκουν το αυτοκίνητο, εκεί θα αρχίσεις να ανησυχείς (μας έχει τύχει επίσης… τίποτα δεν το βγάζουμε από το μυαλό μας).
- Εδώ θέλει χρόνο από τη μεριά σου. Δες τις εργασίες που έχουν γίνει και τα αναλώσιμα που άλλαξαν, δες τα χιλιόμετρα στα οποία έγιναν οι εργασίες, και κάνε αντιπαραβολή με το επίσημο πρόγραμμα service της αντιπροσωπείας (υπάρχει στα εγχειρίδια του αυτοκινήτου, το βρίσκεις εύκολα και στο internet).
Κάποια γρήγορα πράγματα που μπορεί να σε βοηθήσουν να γλιτώσεις χρόνο είναι τα εξής:
- Μία αντλία (τρόμπα) νερού συνήθως δεν αλλάζεται πριν τις 100.000 χλμ. (κατά μέσο όρο), άρα δύσκολα μπορεί ένα αυτοκίνητο που έχει καινούργια/αλλαγμένη αντλία νερού να έχει και 50.000 χλμ. στο κοντέρ
- Το service χρονισμού του ιμάντα (για όποια αυτοκίνητα δεν έχουν καδένα) γίνεται από τις 80.000 χλμ. και άνω στα περισσότερα μοντέλα της αγοράς. Μην προσπαθούν να σας πείσουν ότι πραγματοποιήθηκε λόγωακινησίας του αυτοκινήτου σε λιγότερα χιλιόμετρα. Δεν είναι όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς ακινητοποιημένα στα γκαράζ.
Συνεχίζουμε με το επόμενο σημείο που μας δίνει καλές πληροφορίες, τα ελαστικά. Στη 10σέλιδη αναφορά της Spotmechanic θα βρεις 3 ειδών πληροφορίες για κάθε ένα από τα λάστιχα του αυτοκινήτου: Κατάσταση (καλή, μέτρια, κακή), μέτρηση πέλματος (σε χιλιοστά) και ημερομηνία παραγωγής (4ψήφιο νούμερο που δείχνει την εβδομάδα και το έτος παραγωγής). Τώρα, αυτό που πρέπει να έχεις υπόψη σου είναι τα εξής:
- Η πραγματικότητα λέει ότι πολλοί ιδιοκτήτες καλύπτουν 40-50.000 χλμ με ένα σετ ελαστικών, ειδικά που τώρα οι εποχές είναι οικονομικά δύσκολες
- Τα ελαστικά έχουν μέσο όρο ζωής τα 4 χρόνια, αν και πολλοί ιδιοκτήτες τα κρατούν και πάνω από 5
- Το πέλμα του ελαστικού δείχνει και τη φθορά του (όσο χρησιμοποιείται τόσο μειώνεται το βάθος των αυλακώσεων), 2.5-3 χιλιοστά αποτελούν συνήθως το όριο κάτω από το οποίο ένα ελαστικό χρειάζεται σύντομα αλλαγή, ενώ η νομοθεσία ορίζει τα 1.6 χιλιοστά ως κατώτατο επιτρεπόμενο όριο
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εδώ σχολιάζεις εσύ!