Αυτοί είναι οι παράγοντες που καθορίζουν τις βάσεις εισαγωγής...
Ένας σημαντικός παράγοντας που καθορίζει τις βάσεις των σχολών, πέρα των επιδόσεων των μαθητών είναι και η ζήτηση που έχουν τα τμήματα. Εκτός από τις σχολές που δηλώνονται από χιλιάδες υποψηφίους υπάρχουν και τμήματα δε συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον των μαθητών.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε, ότι με βάση τα στοιχεία του Υπουργείου Παιδείας για το 2013, υπάρχουν 4 τμήματα που δε δηλώθηκαν ως πρώτη προτίμηση από κανέναν υποψήφιο. Τα τμήματα αυτά παρουσιάζονται στον πίνακα που ακολουθεί ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι το τμήμα Τεχνολόγων Περιβάλλοντος δεν δηλώθηκε από κανέναν υποψήφιο ως 2η ή και 3η επιλογή ενώ μόλις ένας υποψήφιος δήλωσε το τμήμα της Δασοπονίας στο Καρπενήσι ως 3η επιλογή.
ΤΕΧΝ. ΠΕΡΙΒ. ΤΕ(ΖΑΚΥΝΘΟΣ)-Τ. ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒ. ΤΕ ΤΕΙ ΙΟΝ. ΝΗΣ.
ΤΕΧΝ. ΠΕΡΙΒ. ΤΕ(ΖΑΚΥΝΘΟΣ)-Τ. ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒ. ΤΕ ΤΕΙ ΙΟΝ. ΝΗΣ.
ΗΜ.
ΔΑΣΟΠ. & ΔΙΑΧ. ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛ.(ΚΑΡΠΕΝΗΣΙ) ΤΕΙ ΣΤ.ΕΛΛΑΔΑΣ
ΗΜ.
ΔΙΟΙΚ. ΕΠ. (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ) - Δ. ΤΟΥΡ. ΕΠ. & ΕΠ. ΦΙΛΟΞ. ΤΕΙ ΗΠ.
ΗΜ.
ΔΙΟΙΚ. ΕΠΙΧ.(ΓΡΕΒΕΝΑ)-Δ. ΤΟΥΡ. ΕΠ.& ΕΠ. ΦΙΛΟΞ. ΤΕΙ ΔΥΤ. ΜΑΚ.
ΗΜ.
Τα πιο πάνω τμήματα χαρακτηρίζονται και από τον μικρό αριθμό υποψηφίων που τα δήλωσαν σε οποιαδήποτε θέση στο μηχανογραφικό τους δελτίο. 39 μόλις υποψήφιοι δήλωσαν το τμήμα της Ζακύνθου (Τεχν.Περ), 44 το τμήμα Δασοπονίας στο Καρπενήσι , 52 το αντίστοιχο τμήμα της Δράμας και 54 το τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων στην Αμαλιάδα.
Τα τμήματα Δ. ΤΟΥΡ. ΕΠ. & ΕΠ. ΦΙΛΟΞ. σε Ηγουμενίτσα και Γρεβενά δηλώθηκαν από 671 και 677 αντίστοιχα τελειόφοιτους των ημερήσιων λυκείων. Υπάρχουν και άλλα τμήματα που δηλώθηκαν από ελάχιστους μαθητές αλλά δεν τα συμπεριλαμβάνουμε στο παρόν άρθρο καθώς πρόκειται για στρατιωτικές σχολές ή τμήματα με ειδικά μαθήματα που λόγω της φύσης τους απευθύνονται σε μικρότερο αριθμό υποψηφίων. Επίσης δεν έχουν συμπεριληφθεί και τα τμήματα των Ανώτατων Εκκλησιαστικών Ακαδημιών.
Από τα Πανεπιστημιακά τμήματα τις λιγότερες προτιμήσεις είχε το τμήμα Γεωγραφίας στη Μυτιλήνη που το δήλωσαν 1703 μαθητές. Ακολουθεί το αξιόλογο τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων και Συστημάτων στη Σύρο όπου προσέλκυσε το ενδιαφέρον 1.826 μαθητών ενώ το τμήμα Δασολογίας , Διαχείρισης Φυσικών Πόρων και Περιβάλλοντος στην ακριτική Ορεστιάδα το δήλωσαν 1.951 μαθητές.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ-ΜΥΤΙΛΗΝΗ
ΗΜ.
ΜΗΧ/ΚΩΝ ΣΧΕΔΙΑΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ & ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ(ΣΥΡΟΣ) ΠΑΝ. ΑΙΓΑΙΟΥ
ΗΜ.
ΔΑΣΟΛ. & ΔΙΑΧ. ΠΕΡΙΒΑΛ. & ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ(ΟΡΕΣΤΙΑΔΑ) Δ.Π.Θ.
ΗΜ.
Το γεγονός ότι ένα τμήμα δε συγκεντρώνει το ενδιαφέρον των μαθητών αυτό δε σημαίνει ότι δεν έχει καλές προοπτικές στην αγορά εργασίας. Χαρακτηριστικά αναφέρουμε ότι τα δύο τμήματα σε Ηγουμενίτσα και Γρεβενά έχουν άμεση σχέση με τον τουρισμό που αποτελεί βασικό πυλώνα της ελληνικής οικονομίας ενώ πολύ καλές προοπτικές έχει και το τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων. Οι μαθητές συνηθίζουν να μη δηλώνουν τμήματα με χαμηλές βάσεις γιατί πιστεύουν ότι δεν έχουν καλές προοπτικές στην αγορά εργασίας.
Ας μη ξεχνάμε ότι σημαντικό ρόλο διαδραματίζει και το γεωγραφικό κριτήριο. Τα τμήματα που δεν τα δηλώνουν οι μαθητές στο μηχανογραφικό τους βρίσκονται μακριά από μεγάλα αστικά κέντρα , τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα με αποτέλεσμα να απευθύνονται σε μικρότερο αριθμό μαθητών. Αν το τμήμα της Σύρου βρισκόταν στην Αθήνα η βάση του πιθανόν να ήταν διπλάσια. Άρα δεν πρέπει οι υποψήφιο να συγχέουν τον αριθμό μορίων που απαιτεί η εισαγωγή σε μια σχολή με την αξία της.
Όσον αφορά τους παράγοντες που επηρεάζουν τις βάσεις αυτοί είναι:
1. Ο βαθμός δυσκολίας και ευκολίας των θεμάτων καθώς και οι βαθμολογικές επιδόσεις των υποψηφίων συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.
2. Ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων σε κάθε τμήμα
3. Η ζήτηση που έχει η κάθε σχολή
Στα παραπάνω θα προσθέσουμε και το γεωγραφικό κριτήριο, αφού λόγω της κρίσης πολλοί μαθητές επιλέγουν πόλη και όχι σχολή. Αν μελετήσει κανείς τις βάσεις εισαγωγής των σχολών με ίδιο αντικείμενο σε διαφορετικές πόλεις θα διαπιστώσει ότι το γεωγραφικό κριτήριο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο. Για παράδειγμα το τμήμα Φιλολογίας στη Θεσσαλονίκη είχε βάση εισαγωγής 17.375 μόρια και το αντίστοιχο τμήμα στην Κομοτηνή διαμόρφωσε τη βάση του στα 14.346 μόρια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Εδώ σχολιάζεις εσύ!